mandag 4. februar 2008

Mondis


Jeg har aldri vært noen tilhenger av å følge flokken, men nå følger visst flokken meg. Ford Mondeo er mest solgte bil i Norge i januar, og nå i februar venter vi vår. Den vil ligne mye på bilen på bildet, siden den er en stasjonsvogn som leveres i Tonic Metallic, men kjennere vil selvsagt se at det er et HAV av forskjeller på denne og en Ghia X (ironi).

Nåja. Vi ble stilt i utsikt levering i april, noe som passet oss siden vi ville ha bilen før ferien, og etter salt-sesongen her i Bergen. No such luck! Da selgeren ringte for en uke siden spurte jeg om han hadde noen byggedato og leveringsdato? "Den er bygget, og ventes i Bergen 16. februar."

Det er første bilen jeg og vi kjøper ny. Det er ikke kjølige kalkulasjoner som ligger bak, heller, men mer en "må ha!"-følelse som meldte seg med de første bildene jeg så av bilen. Far var traktorselger, og bilselger også (han kunne selge hva som helst, gjerne sand i Sahara), og ville nok vært betenkt over at vi kjøper Ford. (Han sverget til BMW fram til han ble pensjonist). Men vi har kjørt vår Mk.III Mondeo i fem år og liker den svært godt. Den nye ga en gedigen kjørefølelse da vi prøvde den. Nå får vi snart se om den innfrir. Alle jeg har sett med ny Mondeo har jeg "overfalt" med spørsmål om den, og de har bekreftet: "helt utrolig!", sa en ved barnehagen. "Jeg har kjørt VW og Audi de siste ti årene, men dette er noe HELT annet."

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...